وبلاگ حقوقی انور فردپیاده
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ حقوقی انورفردپیاده و آدرس a-fardepiade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. 

قابل توجه دوستان دارای وبلاگ در بلاگفا: از آنجایی که سرویس بلاگفا وبلاگهای لوکس بلاگ را لینک نمیکند درصورت تمایل به تبادل لینک ما را با آدرس زیر لینک نموده وبهمون خبر بدید.

http://a-fardepiade.mihanblog.com





جزوه جالب و بسیار مفید حقوق سازمانهای بین المللی دکتر بیگ زاده

نوع فایل: pdf

حجم: 629kb

دانلود

 

فدراليسم چيست؟

نوشتة ريچارد لمينگ

ترجمة ناصر ايرانپور

فدراليسم...

از لحاظ دمكراسي و كارآمدي

... مدلي از حاكميت است كه درصدد ساماندهي كارآمد نظامهاي دمكراتيك مي‌باشد.

... صلاحيتهاي سياسي را بين سطوح مختلف دولتي جهت ايجاد بهترين نوع پيوند بين دمكراسي و كارآمدي تقسيم مي‌كند.

... هدف برقراري يك نظام حكومتي چند لايه را دنبال مي‌كند، طوري كه از طريق ايجاد بيشترين حد از عدم تمركز و كمترين ميزان تمركز، تصميم‌گيريها در لايه و سطحي از حكومت گرفته مي‌شوند كه به بهترين وجه خود از عهدة آنها بر مي‌آيد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:فدرالیسم,تعریف فدرالیسم,کارایی فدرالیسم,ریچارد لمینگ,ناصر ایرانپور, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

ادعاي فسخ نكاح

به تاريخ: 13/7/83 پرونده كلاسه ... شماره دادنامه 553، 552، 551
مرجع رسيدگي: شعبه ... دادگاه خانواده
خواهان: «ب – ط»
خوانده: «الف – الف»
خواسته: نفقه معوقه، تهيه مسكن، فسخ نكاح
گردشكار: خواهان دادخواستي به خواسته فوق به طرفيت خوانده بالا تقديم داشته كه پس از ارجاع به اين شعبه و ثبت به كلاسه فوق و جري تشريفات قانوني در وقت مقرر / فوق‌العاده دادگاه به تصدي امضاكننده زير تشكيل است و با توجه به محتويات پرونده ختم رسيدگي را اعلام و به شرح زير مبادرت به صدور راي مي‌نمايد.

راي دادگاه
در خصوص دادخواست تقديمي خانم «ب – ط» فرزند «ع» به طرفيت همسر خود آقاي «الف – الف» فرزند «ع» به خواسته مطالبه نفقه معوقه از تاريخ 1/9/81 لغايت صدور حكم با نظر كارشناس و احتساب خسارات قانوني و تهيه مسكن براي زوجه با رضايت وي به دليل شرط ضمن عقد و دادخواست تقديمي آقاي «الف – الف» به طرفيت خانم «ب – ط» به خواسته فسخ نكاح توجها به اوراق و محتويات پرونده‌هاي مطروحه دادخواست‌هاي تقديمي و لوايح و اظهارات طرفين در جلسات دادگاه و نظريه كارشناس منتخب دادگاه و نظريه پزشك قانوني و اينكه از نظر تمكين به معناي خاص و عام از طرف زوجه مانعي وجود نداشته و ندارد و تمكين از طرف زوجه به انحای مختلفه از زوج امكان‌پذير بوده است


ادامه مطلب
[ جمعه 21 مهر 1391برچسب:نکاح,فسخ نکاح,مطالبه نفقه,پرونده خانوادگی, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

 

استناد به مواد پيمان جهاني حقوق كودك در آرای محاكم

1- پیمان جهانی حقوق کودک یک پیمان‌نامه بین‌المللی است که برای دفاع و حمایت از حقوق کودکان تهیه شده است. این پیمان پس از ده سال گفت‌وگو بین کشورهای عضو سازمان ملل در سال 1989 میلادی تدوین و در سال 1990 به مرحله اجرا درآمد. در حال حاضر از 193 کشور جهان 191 کشور به این پیمان ملحق شده و خود را ملزم به اجرای مفاد آن نموده‌اند. جمهوری اسلامی ایران در سال 73 به صورت مشروط به پیمان حقوق کودک ملحق گردیده است پیمان جهانی کودک دارای یک مقدمه و 54 ماده است. 13 ماده آن درباره چگونگی اجرای آن در هر کشور است این پیمان به طور کلی چهار زمینه اصلی را در ارتباط با کودکان مورد توجه قرار می‌دهد که عبارتند از: بقاء، رشد، حمایت و مشارکت.
2- این پیمان‌نامه ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر پیمان‌های بین‌المللی متمایز می‌کند از جمله خصوصیات مهم عبارتند از:
- پذیرش عمومی پیمان - گستردگی مخاطبان پیمان- انعطاف‌پذیری پیمان- نگرش علمی پیمان- توجه به نهاد خانواده - اولویت منافع کودک
3- در این پیمان سن کودک کمتر از 18 سال ذکر شده و حقوق مذکور در آن بلااستثنا متعلق به همه کودکان است و دولت‌ها مکلف شده‌اند در اجرای این پیمان بیشترین تلاش خود را به کار بندند. (ايران سن را با حق تحفظ پذيرفته است)
4- امور خصوصی، خانوادگی و مکاتبات کودکان باید در برابر هر نوع دخالت و بی‌حرمتی و افترا محافظت شود. دولت‌ها موظف شده‌اند کودک را از هر نوع بدرفتاری والدین یا سرپرستان دیگر محافظت کنند و برای جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده از کودک اقدام‌های مناسب اجتماعی را انجام دهند.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 21 مهر 1391برچسب:کودک,حقوق کودک,پیمان جهانی حقوق کودک, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

امکان وقف سهام فراهم شد

 

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس از موافقت این کمیته با راه‌اندازی صندوق وقف در بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش سنا،سیدعباس موسویان با تاکید بر اینکه امکان وقف سهام از موارد مورد بحث در کمیته فقهی سازمان بورس بود،اظهار داشت: با توجه به اینکه جای خالی چنین ابزاری در بازار سرمایه احساس می شد و از سوی دیگر این ابزار جدید مشکلی به لحاظ شرعی نداشت،کمیته فقهی سازمان بورس با ورود صندوق وقف به بازار سرمایه موافقت کرد. وی با اشاره به اینکه هم اکنون کالاهای فیزیکی مانند بیمارستان و مدرسه از سوی خیرین وقف می شود، خاطرنشان کرد: با ورود این ابزار جدید مالی به بازار سرمایه، امکان وقف اوراق بهادار هم برای خیرین فراهم می شود.

موسویان با اشاره به ساختار این ابزار جدید مالی اظهار داشت: با بحث هایی که به لحاظ فقهی انجام شد و استفتائاتی که از مراجع به عمل آمد به این نتیجه رسیدیم که وقف سهام مشکل شرعی ندارد. به این ترتیب در صندوق وقفی سود حاصله به نیازمندان پرداخت خواهد شد. وی با اشاره به اینکه سازمان بورس هم اکنون در صدد فراهم کردن مقدمات تشکیل صندوق وقفی در بازار سرمایه است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس سازمان بورس آیین نامه ها و مقررات را تهیه خواهد کرد تا شرایط برای راه اندازی این صندوق در بازار سرمایه فراهم شود. موسویان در رابطه با امکان معامله این ابزار جدید در بازار سرمایه اظهار داشت:زمانی که سهام وقف می شود، دیگر قابل معامله نخواهد بود.در اساسنامه این صندوق ها آمده است: تنها در شرایط خاص، سهام وقفی قابل معامله است که یکی از آن شرایط از بین رفتن دارایی در صورت عدم معامله یا سقوط قیمت سهام است.

[ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:وقف,سهام,بورس,کمیته فقهی بورس, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

جراحی افراد سالم برای افزایش قد جرم است

 

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: چنانچه پزشکی نسبت به افزایش قد یک فرد سالم با انجام عمل جراحی اقدام کند، جرم است.

به گزارش مهر، دکتر محمدتقی نوربخش روز سه شنبه در نشست خبری بیستمین کنگره جراحان ارتوپدی ایران که قرار است از 24 تا 28 مهر ماه جاری در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شود، اظهارداشت: با توجه به عوارض احتمالی ناشی از جراحی افزایش قد که می تواند به فرد تحمیل شود، این قبیل جراحیها پذیرفته شده نیست.

وی با اشاره به وجود پرونده های زیادی که در ارتباط با شکایت از جراحیهای افزایش قد در هیئت انتظامی تهران بزرگ وجود دارد، گفت: ارتوپدی رشته پر عارضه ای است و به همین خاطر شکایتهای زیادی از سوی بیماران صورت می گیرد اما در نهایت پزشک تبرئه می شود.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:جراحی,افزایش قد, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

مرخصی زندانیان با دستبند الکترونیکی

 

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت:به زودی زندانیان با دستبندهای الکترونیکی مجهز به سیستم موقعیت یاب GPRS به مرخصی می روند.

واحد مرکزی خبر: غلامحسین اسماعیلی با اشاره به پشت سرگذاشتن مراحل ازمایشی دستبندها و پابندهای الکترونیکی افزود : دستبندها و پابندهای الکترونیکی از قابلیت رصد و ردیابی فرد در موقعیت های مختلف برخوردار است و سازمان زندانها با هدف مراقبت از زندانیان در طول دوران مرخصی از این وسیله استفاده می کند.

وی گفت : دستبندها و پابندهای الکترونیکی مجهز به سیستم جی .پی . ار . اس از قابلیت بالاتری نسبت به سیستم های جی پی اس در تمام فضاها حتی فضاهای بسته و متروها برخوردار بوده و قابل ردیابی هستند ضمن اینکه با ارسال پیام در هر 30 ثانیه یا یک دقیقه می توان از موقعیت فرد مطلع شد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:زندان,زندانی,دستبند الکترونیکی,مرخصی زندانیان, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

رئیس مرکز جذب و آزمون قوه قضاییه خبر داد:

ثبت نام بیش از 13 هزار داوطلب برای آزمون قضاوت سال 91

 

رئیس مرکز جذب و آزمون قوه قضاییه از ثبت نام 13 هزار نفر برای جذب عمومی و 600 نفر برای جذب اختصاصی درآزمون قضاوت سال 91 خبر داد.

به گزارش مأوی، علیرضا عالی پناه رئیس مرکز جذب و آزمون قوه قضاییه، در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی، در محل معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه، با بیان اینکه از تابستان سال 1390 تاکنون از تعداد چهار هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون قضاوت، مصاحبه عمومی و اختصاصی به عمل آمده گفت: از این تعداد 1500 نفر قبول شده و به اداره کل گزینش قضات معرفی شده اند که این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان داشت: روند ثبت نام برای آزمون کتبی قضاوت تا ساعت 24، دوشنبه دهم مهرماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

عالی پناه با بیان اینکه در تمامی مراحل آزمون سعی شده تا شفاف سازی صورت گیرد، اظهار کرد: این آزمون اولین تجربه برگزاری آزمون قوه قضاییه با سازمان سنجش است که امیدواریم با موفقیت برگزار شود.

vekalatonline
 

[ سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

تحلیل تملک دولتی و قیمت عادله آن

 

 

 

قسمت اول

 

چکیده:

در این نوشتار ضمن بررسی شرایط و ضوابط تملک دولتی، به تحلیل ارزش منصفانه و بررسی رویکرد قانون‌گذار در بهبود عوض تملک دولتی پرداخته و دو دیدگاه در خصوص قیمت عادله مطرح گردیده است. در پایان ضمن مقایسه قیمت روز با قیمت عادله پیشنهادی نیز ارایه شده است.

واژگان کلیدی:

تملک دولتی، تملک شهرداری ها، قیمت عادله، قیمت روز، ارزش مالک


ادامه مطلب

مهریه و بیمه مهریه

 

صنعت بیمه - بی تردید حمایت از شهروندان در هر کشور ، بویژه زنان و کودکان از وظایف اساسی دولت ها است.مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی ایران با الهام از قوانین و آموزه های اسلامی و با تاسی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، همواره بدنبال گسترش عدالت اجتماعی، رفع محرومیت ها و توزیع ثروت عادلانه در جامعه بوده اند و اقدامات زیادی در این باره صورت گرفته است که آخرین آن طرح هدفمندی یارانه ها بوده است.ارائه طرح های مختلف بیمه ای از طرف دولت و سایر نهاد ها ازجمله بیمه زنان خانه دار ، بیمه تامین آتیه مهرامام رضا (ع) و.... نیز از اقداماتی است که در این راستا مطمح نظر بوده است.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:مهریه,بیمه مهریه,بیمهمشکلات بیمه مهریه, ] [ ] [ انور فردپیاده ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

تمام افراد بشر آزاد به دنيا می‌آيند و از لحاظ حيثيت و حقوق با هم برابرند، همه دارای عقل و وجدان می‌باشند و بايد نسبت به يکديگر با روح برادری رفتار کنند(ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر)______________________________ چند نکته درباره وبلاگ: 1)شما باعضویت دروبلاگ میتوانید به عنوان نویسنده وبلاگ مطالب خودتان را دروبلاگ بانام خود منتشر نمایید............ 2)اگرمایل به تبادل لینک هستید ازقسمت تبادل لینک هوشمند استفاده نمایید.............. 3)دوستانی که دربلاگفا وبلاگ دارند ومایل به تبادل لینک هستند میتوانندما را با آدرس http://a-fardepiade.mihanblog.com لینک نموده وبهمون خبربدن (لوکس بلاگ دربلاگفا لینک نمیشود)
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 126
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 280672
تعداد مطالب : 228
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1


. تماس با ما .